ترفند هاي ويندوز و رجيستري

امروز ميخوام براتون از ترفند هاي رجيستري و ويندوز صحبت كنم كه ميدونم خيلي ها دنبالشن. به همراه ۲ تا فايل كه اين ترفند ها از اونا گرفته شده و شما ميتونين دانلود كنين.

ترفند ۱

ترفند  ۲

دانلود كتاب الكترونيكي ترفند ۱

دانلود كتاب الكترونيكي ترفند ۲ 

 

ترفند 1

۱- چگونه Documents Shared را در Windows XP غير فعال كنيم؟

به منو Start برويد سپس Run و بعد از آن بنويسيد: regedit و enter را فشار دهيد. حال به قسمت زير برويد:

/HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer

MyComputer/NameSpace/DelegateFolders

{a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee۵۹۰۳۱} را حذف كنيد.

 

۲- تغيير نام Recycle Bin:

به HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache رفته سپس با زدن F3 واژه recycle bin را سرچ كرده و روي آن كليك كنيد و نام آنرا تغيير دهيد.

۳- تغيير ميزان تأخير نمايش منو

ويندوز بطور معمول منو ها رو با يك وقفه زماني كمي نمايش ميده. اصولاً كساني كه عاشق سرعت هستن سعي دارن در اين وقفه هم صرفه جويي كنن. با اين تنظيمات ميتونين اين وقفه زماني رو تغيير بدين يا از بين ببرين. از قسمت RUN به رجيستري برين و سپس اين مسير را دنبال كنيد:HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
در منو سمت راست عبارتي با نام 
MenuShowDelay پيدا كنيد.
اگه وجود نداره به اين صورت بساين: يك مقدار از نوع REG_SZ با نام MenuShowDelay (در ترتيب كوچك و بزرگ بودن كلمات دقت كنيد)، حال میزان این وقفه را مطابق نظرتان تغییر دهید. این مقدار بر حسب میلی ثانیه است. (۰-۹۹۹)

۴- از کار انداختن Balloon Tip در ویندوز XP:

۱- بر روی Start و سپس Run کلیک کنید و بنویسید regedit و OK را بزنید.
۲- به قسمت زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
۳- در Panel سمت چپ Advanced را انتخاب کرده و right-click کنید و یک مقدار DWORD جدید بانام  EnableBalloonTips ایجاد کنید.
۴- بر روز گزینه جدید ساخته شده
Double-Click کنید و مقدار آن را صفر قرار دهید. (Hexadecimal)
۵- registry را ببندید، از سیستم خارج شوید (Log Off) و مجدداً به سیستم برگردید

برای دسترسی به تمام ترفند ها فایل را از لینک زیر دانلود نمایید

دانلود فایل ترفند۱
حجم فایل: ۵۰۰ کیلوبایت
پسورد فایل: mahyar-cad.blogfa.com

ترفند 2

۱- فعال کردن فارسی نویس در اکس پی

ویندوز XP این امکان را به شما میدهد که بدون نصب هر گونه برنامه خارجی بتوانید از امکانات نوشتاری فارسی برخوردار شوید و بعد از انجام تنظیمات می توانید در بسیاری از برنامه ها مخصوصاً بسته Office از این نعمت برخوردار شوید:
فرض میکنیم شما از منو های پیشفرض
XP استفاده میکنید:
۱- از منوی
Start نماد Control Panel را انتخاب کنید.
۲- حالا در پنجره باز شده
Date, Time, Language, and Regional options را انتخاب نمایید.
۳- Add Other Languages را انتخاب نمایید.
(اگر از ظاهر
Classic ویندوز XP استفاده میکنید باید ابتدا Start>Settings>Control Panel و سپس Regional and Language Options را انتخاب نمایید)
۴- در پنجره باز شده گزینه
Install files for complex script and right-to-left additional languages را چک بزنید.
۵- دکمه
Apply را که حالا فعال شده بزنید. پس از زدن کلید OK و در صورت موجود بودن CD ویندوز XP در درایو فایل های مورد نیاز به سیستم شما کپی میشوند.
اگر اعلانی مبتنی بر Restart کردن سیستم ظاهر شد آنرا فعلاً Cancel کنید.
۶- حالا بر روی دکمه
Details کلیک کنید.
۷- در پنجره جدید در قسمت
installed Services دکمه Add را بزنید و در قسمت Input Language فارسی را انتخاب و Ok کنید.
۸- دستگاه را حالا
Restart کنید.
نکات زیر را به خاطر بسپاری:
جهت تغییر زبان از کلید های
Alt+Shift استفاده کنید. برای تغییر جهت نوشتن راست به چپ Ctrl+Shift سمت راست صفحه کلید و برای چپ به راست از  Ctrl+Shift سمت چپ صفحه کلید استفاده کنید.

۲- تعدادی از دستورات که در گزینهRun اجرا میشوند:

Regedit
با تایپ این کلمه در قسمت اجرای یک برنامه از منوی  استارت، رجیستری ویندوز باز میشود و با استفاده از آن میتوانید قسمت های مختلف ویندوز را بنا به سلیقه و خواست خود تغییر دهید. متذکر میشویم در رجیستری چیزی را که نمیدانید حذف یا تغییر ندهید.

Cmd
با تایپ این دستور در قسمت اجرای منوی استارت، محیط سیستم عامل داس روبروی شما ظاهر میشود و می توانید فرمان های خود را برای این سیستم عامل تایپ نمایید.

Perfmon
با تایپ این دستور در قسمت اجرای منوی استارت برنامه سیستم مانیتور اجرا میشود و در آن جزئیاتی در مورد فضای اشغال شده از رم و یا مقدار بازدهی سی پی یو و همچنین مقدار اطلاعات خوانده شده از هارد را برای شما بصورت نمودار بیان می نماید.

Sysedit
با تایپ این دستور در قسمت اجرای منوی استارت ویرایشگر فایل های سیستمی اجرا میشود و می توانید آنها را ویرایش نمایید. متذکر میشویم در صورت تغییرات اشتباه ممکن است سیستم شما بالا نیاید.

FireWall
با تایپ این دستور در قسمت اجرای منوی استارت، می توانید دیواره آتش ویندوز خود را فعال و یا غیر فعال کنید. فعال بودن دیواره آتش برای امنیت در شبکه و نیز جلوگیری از ورود هکرها به سیستم شما بسیار مؤثر است.

drwtsn32
با تایپ این دستور در قسمت اجرای منوی استارت برنامه دکتر واتسون اجرا میشود. این برنامه در گزارش و همچنین عیب یابی مشکلات نرم افزاری بسیار مفید است.

ntbackup
با تایپ این دستور در قسمت اجرای منوی استارت برنامه گرفتن نسخه پشتیبان بر روی سیستم شما اجرا شده و می توانید از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

diskmgmt
با تایپ این دستور در قسمت اجرای منوی استارت، برنامه مدیریت دیسک شما اجرا شده و می توانید با استفاده از آن دیسک سخت خود را مدیریت نمایید و یا هریک از پارتیشن ها را حذف نمایید.

devmgmt
با تایپ این دستور در قسمت اجرای منوی استارت می توانید سخت افزار های نصب شده بر روی سیستم خود را بازبینی نمایید و یا یکی از آنها را حذف و یا نصب کنید.

educedit
با تایپ این دستور در قسمت اجرای منوی استارت می توانید یک کارکتر بسازید و یا یک کارکتر ر ویرایش نمایید.

Services
با تایپ این دستور در قسمت اجرای منوی استارت میتوانید یکی از سرویسهای ویندوز را لغو کنید یا یک سرویس جدید به آن اضافه کنید.

msconfig

با تایپ این دستور در قسمت اجرای منوی استارت می توانید نرم افزار هایی را که در هنگام بالا  آمدن سیستم بر روی قسمت سیستم ترای ویندوز قرار میگیرند غیر فعال کنید.
ضمناً اگر سیستم شما دیر شات دان میشود به این قسمت سری بزنید.

افزایش چشمگیر سرعت اینترنت و کاهش حجم ترافیک مصرفی

 میخواهیم روشی بسیار کارآمد برای افزایش سرعت، کاهش حجم ترافیک مصرفی، کاهش هزینه های اشتراک ADSL به شما عزیزان معرفی کنیم.

همانطور که میدانید یک سایت میتواند دارای اطلاعات، عکس ها، گاهاً فلش ها و... باشد. پشتیبان هریک از این عوامل، فایلیست در کامپیوتر مرکزی که میزبانی وب را در اختیار صاحب سایت قرار داده است. لذا هریک از این عوامل دارای یک آدرس URL می باشد که آدرس فایل در شبکه و فضای هارد کامپیوتر مرکزی (سرور) است. مجموع حجم این فایل ها را حجم سایت گویند.

 

ادامه نوشته

افزایش 14 برابری سرعت اینترنت برای کاربران ماکس نت در آذربایجان غربی و شرقی با سرویس DDSL

متن زیر مستقیماً و بدون تغییر از سایت ماکس نت برداشت شده است.
 
سوپر اینترنت ماکس نت
 

مفتخریم باری دیگر با تلاش تیم فنی سرویسی جدید برای شما کاربران گرامی فراهم نماییم،
شرکت ماکس نت با استفاده از نرم افزار فوق العاده Maxnet Internet Turbo امکان تسریع در باز کردن صفحهات وب را فراهم مینماید. این نرم افزار از طریق فشرده سازی تصاویر، متون، دیتا و ... در هنگام ارسال و دریافت اطلاعات، باعث میشود که سرعت بارگذاری آنها افزایش پیدا کند.

 

 
ادامه نوشته

ترفند افزایش سرعت دانلود تورنت تا 10 برابر

سلام دوستان با این روش می تونید تورنت هایی که دارای سرعت پایین هستند و در واقع tracker های کمی دارند رو پر سرعت کنید .
به این منظور در برنامه تورنت تان روی یک فایل تورنت کلیک راست کرده و گزینه Properties را بزنید

ادامه مطلب را در سایت منبع ببینید

نحوه استفاده حد اکثر از اینترنت رایگان صبح

دانلود رایگان

( این مطلب به دو صورت متنی و فیلم آموزشی به طور اختصاصی توسط دانلود کده تهیه شده است .)

تقریبا تمامی شرکت های خدمات اینترنتی ( ISP ها ) ساعاتی از صبح را به طور رایگان به کاربران خود سرویس دهی می کنند و بدین صورت می باشد که برای کاربران خطوط معمولی Dial-up از زمان کارت کسر نمی گردد و برای کاربران ADSL چیزی از حجم ماهیانه کم نمی شود .

ساعاتی که برای اینترنت رایگان توسط شرکت های مختلف در نظر گرفته می شود تقریبا بین ۲ بامداد تا ۷ صبح می باشد و بیشتر افراد در این بازه زمانی در حال استراحت و خواب می باشند . اگر می خواهید تا از این سرویس به طور کامل استفاده نمایید می بایست یا از خواب بیدار شوید و یا اینکه از ترفندی که قصد گفتن آن را داریم استفاده نمایید .

 

ادامه نوشته

افزایش سرعت اینترنت با نرم افزار

بالا بردن سرعت اینترنت را به Throttle v6.5.31.2010 بسپارید!


سرعت ؟ واژه ای است که در اینترنت ایران مظلوم واقع شده است . مدام می شنویم وزیر ارتباطات میگوید سرعت 128 کافی است ! سرعت در کشورهای جهان همگی بالای 1 تا 2 مگابایت است و حتی عراق جنگ زده نیز سرعت اینترنت بیشتری نسبت به ایران دارد ! چاره چیست و کاری نمی توان کرد . ولی نرم افزارهایی وجود دارند که میتوانند سرعت پایین اینترنت را کمی بهبود دهند . برای آشنایی با اینگونه نرم افزارها باید گفت که با تنظیم پهنای باند و استفاده از نهایت سرعت مدوم وضعیت سرعتتان را کمی بهتر میسازد.
 

 
ادامه نوشته

افزایش سرعت اینترنت با نرم افزار

افزایش و مدیریت سرعت اینترنت با SpeedConnect Internet Accelerator v.7.5


با اینکه سرعت اینترنت هر روز در جهان رو به افزایش است ، ولی هنوز در ایران به دلایلی نامعلوم سرعت اینترنت رو به کاهش است ! به همین دلیل نرم افزارهایی که بتوانند کمی سرعت اینترنت را بهبود بخشند ، دارای طرفداران زیادی هستند . سایت پی سی ول (P30well.com) در این مطلب قصد معرفی نرم افزاری قدرتمند و حرفه ای برای بهبود بخشیدن سرعت اینترنت را معرفی می کند . امیداریم این نرم افزار برای بهبود سرعت اینترنت شما موثر باشد.
 

 
ادامه نوشته

لیست سایت های تبلیغ رایگان

تعدادی از سایت های تبلیغ رایگان که از طریق شرکت طرح اندیشان تولید بهشون دسترسی پیدا کردم. این سایت ها سایت هایی هستند که این شرکت بصورت پکیج دیتابیس نرم افزار روبو وب (ربات کاوشگر اینترنتی) قرار داده.

ایستگاه

آگهی داران

تبلیغ باشی

نیاز ایران

ای خورشید

ادامه نوشته